Úgy tűnik a fogyni vágyók körében állandó vita alakult ki arról, hogy mit szabad enni és mit nem. Az egyik legnépszerűbb téma, hogy milyen ételeket kell fogyasztani, ha alacsony testzsírszázalékot szeretnél elérni. Ebben a cikkben ezt a témát vizsgáljuk meg részletesebben.

Természetesen nem szabhatom meg, hogy Te mit egyél, hiszen nincs információim arról, hogy mit szeretsz és mit kevésbé, nem beszélve esetleges étel allergiáról vagy ideológiai, netalán vallási preferenciákról. A célom, hogy ismertetem azokat az élelmiszereket, melyek segítségével alacsony szinten tarthatod a testzsírszázalékod.

4 különböző top 10-es listát állítottam össze, amelyek céljaidnak megfelelően az izomépítést illetve a zsírégetést segíthetik. Konkrét ételek, és mennyiségek nincsenek feltüntetve, csupán az alapanyagok. Az egyik szempont, hogy annyi különböző gyümölcsöt, zöldséget vegyünk magunkhoz, amennyit lehetséges.

Egy étrend összeállításánál a következő problémák merülnek fel

  • Hogyan állítsunk össze egy olyan étrendet, amelyet élvezhetünk és ugyanakkor egészséges és segít a zsírégetésben?
  • Hogyan állítsunk össze egy olyan étrendet, amely segít a kalóriák automatikus szabályozásában.
  • Hogyan állítsunk össze egy olyan étrendet, amely növeli a teljesítményt?

Itt van azoknak az ételeknek a listája, amelyek segíthetnek elérni ezeket a célokat.
Ezt az étrendet nem nehéz tartani, sőt mi több egy idő után szokatlan lesz nem ezt követni.

A sorrend az ételek fogyasztásának gyakoriságát szemlélteti az én esetemben. Tehát ha pl. a zab áll az első helyen akkor valószínű, hogy azt mindennap fogyasztom.

A toplista

Ez a lista saját ízlés alapján készült, tehát nem előírás. Fontos, hogy olyan ételeket válassz, amelyeket élvezel és, hogy lehetőséged legyen válogatni.

Top 10 természetes szénhidrát

1. Zabpehely
2. Barna rizs
3. Édes burgonya
4. Teljes kiőrlésű gabonapehely
5. Fehér rizs
6. 100% teljes kiőrlésű kenyér
7. 100% teljes kiőrlésű tészta
8. Lencse
9. Bab
10. Borsó

Top 10 zöldség

1. Brokkoli
2. Spárga
3. Spenót
4. Saláta levél
5. Paradicsom
6. Paprika
7. Hagyma
8. Gomba
9. Uborka
10. Cukkíni

Top 10 fehérje forrás

1. Tojásfehérje ( + tojás sárgája korlátozott mennyiségben)
2. Tejsavó vagy kazein fehérje
3. Csirkemell
4. Soványtúró
5. Lazac
6. Steak
7. Pulykamell
8. Pulykasült
9. Tonhal
10. Pisztráng

Top 10 gyümölcs

1. Grapefruit
2. Alma
3. Áfonya
4. Sárgadinnye
5. Narancs
6. Banán
7. Barack
8. Szőlő
9. Eper
10. Ananász

Továbbá fontos, az egészséges zsírok bevitele ebben segít pl.: a mogyoró, mandula, lenmagok, lenmagolaj, avocado, stb. Ugyanakkor a tejtermékekkel sincs semmi probléma, de célszerű óvatosan kezelnünk őket.

Milyen szigorúan kell követned a diétát?

Én személy szerint hetente 2-3 alkalommal eszem azt amit csak akarok pl. pizzát, hamburgert stb. Azonban ezeket leszámítva szigorúan tartom a diétámat. Készíts több étrendet, amelyeket a szükséges kalória, fehérje, szénhidrát és zsír szükségletedhez igazítasz. Utána ezeket váltogasd. Így elkerülheted az állandó kalória számlálást.

Remélem hasznos és érdekes volt számodra ez az összeállítás. De ne feledd! Ez a lista személyes ízlés alapján lett összeállítva, habár ha ezt követed és a természetes ételeket választod, nagyot nem hibázhatsz.