Testzsírszázalék kalkulátorokKalória kalkulátorokPulzusszám kalkulátor

Kalkulátorok

  • Legpontosabb (bőrredő)
  • Közepesen pontos (mérőszalagos)

  • Testzsírszázalék kalkulátor

    Miért fontos a testzsírszázalék meghatározása?

    Számos ember él abban a tévhitben, hogy a fittség szempontjából a legfontosabb mérőszám a testsúly. Megszállottan mindent megtesznek azért, hogy testsúlyukat a minimálisra szorítsák.

    Ez azonban nem csak téves, de sokszor kockázatos is. A testsúlycsökkentés általában jelentős izomveszteséggel is jár. A test definiáltságát, formáját pedig az izmok adják. A zsír felelős azért, hogy a tökűrben nem a kívánt formát látjuk. Gondoljuk végig a következőket!

    • Miért ne lehetne egy 100 kg-os férfinek jó formája, ha az testtömegének nagy része izom?
    • Vagy miért ne lehetne egy 70 kg-os férfi elhízott, ha testtömegének nagy része zsír?

    A lényeg a zsír tömege a testsúly arányában, azaz a testzsírszázalék. Ez megadja, hogy a tested hány százaléka zsír. Akármilyen fogyókúrás programba is kezdesz, a célod mindig a testzsírszázalékod minimalizálása legyen.

    Miért felesleges a BMI?

    A BMI azaz a testtömeg index csak a testsúlyt és a magasságot veszi figyelembe. Éppen ezért testépítőknél és atlétáknál csődöt mond. Például egy 90 kg-os sportolónál 7%-os testzsírral túlsúlyosnak tartanak és fogyókúrát javasolnak.

    Mennyi az ideális testzsír?

    Az ideális testzsír nőknél és férfiaknál eltérő. A nők biológiai okok miatt valamennyivel zsírosabbak. Ezért kb. 6-7%-al több az esszenciális testzsírjuk is. Az esszenciális testzsírszázalék alá nem lehet és nem is szabad menni. Ez a test zavartalan működéséhez szükséges. Atléták, testépítők igyekeznek ezt a szintet minél inkább megközelíteni, de ehhez rengeteg akaraterő és kitartó edzés, diéta szükséges.

    A táblázatban jelölt sportos szint azok számára érhető el, akik rendszeresen sportolnak és odafigyelnek étkezésükre. A hőn áhított kockahashoz ezt a szintet kell elérni.

    Ha valaki már kicsit is odafigyel, hogy mit, mikor eszik vagy hetente 1-2 alkalommal sportol, akkor nagy valószínűséggel átlagos testzsírszázalékkal rendelkezik.

    Az elfogadható testzsírszázalék az a szint, ahol már érdemes lépéseket tenni. A baj itt még nem komoly, de hosszútávon problémák lehetnek. Illetve ilyenkor már kellemetlen úszógumi vagy pocak is megkeseríti a tulajdonosa életét.

    Ha valaki túlsúlyos azonnal lépéseket kell tenni, hogy csökkentse a testzsírszázalékát. Magas vérnyomás, ízületi fájdalmak, cukorbetegség, stb. Ilyen és ehhez hasonló betegségek kialakulásához vezethet.

    Az alábbi táblázat segít abban, hogy megismerd mennyi az ideális testzsírszázalék:

    Nőknél:

    Esszenciális:
    10 - 12%
    Sportos:
    12 - 18%
    Átlagos:
    19 - 24%
    Elfogadható:
    25 - 31%
    Túlsúlyos:
    32%-től

    Férfiaknál:

    Esszenciális:
    2 - 4%
    Sportos:
    5 - 12%
    Átlagos:
    13 - 17%
    Elfogadható:
    18 - 25%
    Túlsúlyos:
    26%-től











    impresszum:: partnereink
    -

    Elérhető Magyarország első hanganyaga a zsírégetésről!

    Hallgass bele most és ismerj meg egy olyan trükköt, amit már holnaptól alkalmazhatsz és segít megszabadítani a felesleges kilóktól.