Számos diétázó esik abba a hibába, hogy túl gyorsan akar megszabadulni, túl sok kilótól. Nagyon kevesen tudják, hogy milyen gyorsasággal érdemes égetni a zsírt. Mert sem a túl lassú, sem a túl gyors tempó nem jó.

Nincs új a nap alatt

Több helyen lehet találkozni gyors fogyást ígérő hirdetésekkel. 10 kiló 10 nap alatt! Ez ugyanolyan, mintha azt ígérnék, hogy 10 nap alatt megtanítanak egy ismeretlen nyelvet. Ez nyilván hülyeség, mégis az emberek gyakran hisznek a csábító reklámoknak. Ne hidd azt, hogy valamilyen egyszerű, hangzatos diétával (ahogy a mellékelt példa is mutatja) tartós eredményeket lehet elérni!

Pedig ha őszinte akarok lenni, lehetséges 10 nap alatt 10 kilót leadni. Azonban ez rendkívül veszélyes! Az ilyen rövid és intenzív fogyások legtöbbször csak víz és izomveszteséggel érhetőek el, ez pedig egy kiadós koplalással valósítható meg. A koplalást pedig gyors visszahízás követi. Tehát az ilyen hirtelen fogyást mindenképpen kerülni kell. Azt, hogy miért veszélyes a koplalás, már egy korábbi cikkben részletesen kifejtettem. A lényeg, mint ahogy biztos nyelvismeretet, úgy új külsőt sem lehet szerezni 10 nap alatt.

Helyesen válaszd meg a célodat

Ha egy társaságban a sport vagy egészség kerül szóba, akkor előbb vagy utóbb elkezdenek repkedni a kilók. “Te hogy tudnék leadni 15 kilót?” Ez a hozzáállás alapvetően hibás. Ha valaki csak a kilókat számolja, akkor hatalmas kockázatnak teszi ki magát. Meg is mondom, hogy miért. 1 kilogrammot leadni többféleképpen is lehet. Lehet úgy, hogy nem iszol eleget, izomveszteséggel, stb. Az ideális természetesen az lenne, ha 1 kiló zsírtól sikerülne megszabadulni.

Ha tartós fogyást szeretnél elérni, akkor a felesleges zsírt kell leadnod. Így kell megválasztanod a célodat is. A kiszemelt céltól függ, hogy milyen módszereket használsz. Ha a célod 5 kg-ot leadni, akkor ezt akár az egészséged árán is eléred. Azonban ha 5%-kal akarod csökkenteni a testzsírszázalékodat, akkor már megválogatod az eszközöket. Ragaszkodni fogsz minden gramm izomhoz a testeden, hogy kályhaként égesse le rólad a felesleges zsírt.

Mennyi az ideális zsírégetés sebessége?

Tapasztalataim szerint az ideális sebessége a zsírégetésnek, heti -0,5% testzsírszázalék. Azaz, ha ügyesen és kitartóan követed a zsírégető programodat, akkor egy hét alatt 0,5%-kal tudod csökkenteni a testzsírodat. Ez egy ideális cél. Ha ezt át akarom váltani kilogrammba, akkor 0,5 és 1 kg között van hetente. Nem kell megijedni a tesztzsír mérése rendkívül egyszerű feladat. Ehhez használd nyugodtan a már meglévő testzsír kalkulátorokat.

Azonban bőségesen ismerek olyanokat is, akiknek sikerült kemény munkával heti 0,7%-kal csökkenteni a testzsírjuk arányát. Gondolj bele ez 10 hét alatt 7% testzsír csökkenést jelenthet. Ez már szemmel látható különbség! De ha már úgy telik el egy hét, hogy csökkent a testzsírszázalékod, akkor azt mindenképpen sikerként kell értékelned.

Jó edzést és éhezéstől mentes zsírégetést kívánok!