Naponta több száz reklám ér el minket. Így agyunk ellenállóvá vált ezekkel a reklámokkal szemben. Sokkal nehezebb ezekkel a hagyományos reklámokkal felkelteni az érdeklődésünket. Ezért a hirdetőknek új módszert kellett kitalálni.

Az emberek valamilyen oknál fogva hajlamosak kétkedés nélkül elhinni, amit a médiában hallanak. Legyen az akár írott vagy TV-s. Ezt használják ki a táplálék kiegészítőket gyártó cégek is.
Hogy miért tehetik meg ezt ilyen könnyedén?Magazinok

Az emberek többsége ezen a területen kevés ismerettel rendelkezik. Hiszen ilyeneket nem tanítanak az iskolákban. Ezért jogosan is merül fel benne, hogy egy ezzel kapcsolatos magazinban járjon utána a kérdéseinek. Ezek azonban burkolt PR cikkekkel vannak tele. A kiadók felismerték azt a hatalmas lehetőséget, ami abban rejlik, hogy az olvasók elhisznek kis túlzással mindent, ami le van írva. Észrevetted már, hogy hány cikk szól az utolsó és egyben legnagyobb áttörésről a táplálék kiegészítő piacon?

A legtöbb ember nem tudja elkülöníteni, hol végződik a vezércikk és hol kezdődik a reklám. A vezércikkek hihetőbbek mint a reklámok. Ezek a cikkek nem is igazán cikkek, hanem burkolt hirdetések egy kényelmes rendelési lehetőséggel a végén.
Nem tartott sok ideig míg az egész magazin piac felismerte, hogy több pénz rejlik kiegészítők forgalmazásában, mint ha csak reklám felületeket, ismertetőket adnának el.

Pénz, pénz, pénz

Itt egy másik kis piszkos titok, amit nem szeretnének a tudtodra adni. Manapság a legtöbb fitness magazin nem csak, hogy függ a kiegészítőt gyártó cégektől, valójában a kiegészítőket gyártó cégek tulajdonában vannak a magazinok és használják őket, mint elsődleges reklám csatornákat, hogy népszerűsítsék termékeiket.

Még ha egy magazinnak nincsenek is közvetlen érdekeltségei egy kiegészítőket gyártó céggel kapcsolatban, akkor sem számíthatsz arra, hogy a teljes igazságot közlik veled. A kiadók nem akarnak olyan vezércikket írni, ami negatív a hirdetővel kapcsolatban. Hiszen jelentős hirdetési bevételtől eshetnek el.

Egyértelműen a magazinok érdeke őrült módon reklámozni a kiegészítőket, így kedvezve a kiegészítőt gyártó cégeknek, függetlenül attól, hogy a termék működik-e vagy nem. Mert minél több kiegészítőt adnak el annál többet fognak reklámozni a gyártók, így működik ez, egyfajta ördögi körforgásként. Talán egyértelműnek tűnt számodra, hogy a magazinok érdeke a kiegészítők eladása, vagy talán sejtetted. Habár meglennél lepve hány ember, különösen kezdők hisznek el minden szót, amit a nagy magazinokban olvasnak és vásárolnak több 1000 vagy 10000 ft értékben használhatatlan kiegészítőket. Legyen az izom építő vagy zsír égető kapszula, por.

Na hagyd magad becsapni!

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem érdemes ezeket a magazinokat olvasni. Mert ennek ellenére szolgálnak hasznos információkkal, csak tudni kell ezeket kiszűrni. Hasznos edzési és étkezési tanácsokat adhatnak. De meg kell tanulod nyitott szemmel járni és kiszűrni az olyan cikkeket, amelyek csak egy újabb terméket akarnak rád sózni. Ügyesnek kell lenned, mert ebben rendkívül jók a magazinok!