Volt egy 9 éves szakasz az életemben, amikor a depresszió ellen harcoltam, főleg azután, hogy elveszítettem néhány szerettemet.

 Amikor elkezdtem jogázni, akkor döbbentem rá, hogy a koncentráció készségem erősödött hosszabb távon is. Mentális változásokon mentem keresztül. Elhatároztam, hogy sportolni is fogok! A testem is rendbe hozom. Azt tapasztaltam, hogy egyre erősödő pozitív érzelmek és belső nyugodt lelkiállapot hatalmasodott el rajtam hónapról – hónapra.

Meglepődnétek, ha azt mondanám, hogy az EAAD (European Alliance Against Depression – Európai Szövetség a Depresszió Ellen) weboldala alátámatszja az előbb leírtakat? 

321924849_676142

 

Kutatások is alátámasztják, hogy a depresszió az elméből ered.

jóga kombinálva sporttal egy egyedülálló technika, ami a testet és lelket egyaránt felhasználja a stressz csökkentés, post traumás stressz betegségek, depresszió leküzdéséhez, továbbá fokozzák az általános jó létet.

A következő három vizsgálat némi betekintést nyújt a jóga előnyeiről:

  • Egy tanulmány szerint tapasztalt jóga szakemberek vezetett tréningje után a GABA szint (gamma-amino-vajsav) emelkedett. A GABA neurotranszmitterként működik, amely meggátolja az idegi átvitelt az agyba, ezért van az, hogy nyugtatja, lecsendesíti az elmét.

 

 

  • 13 pszichiátria benntfekvő beteg vizsgálata alapján kijelentette a New Hampshire Kórház a jóga jó hatással van a hangulatra. A résztvevők elmondása szerint bizonyos tünetekben jelentős változásokat tapasztaltak pozitív irányban.

 

A tünetek a következők voltak:
  • feszültség – szorongás
  • depresszió – levertség
  • harag – ellenségesség
  • fáradtság – tehetettlenség
  • zavar – zavarodottság

 

Asthanga jóga (Vezetett videó)

Hatékony a depresszió és szorongás oldásában. Kulcsfonotosságú eleme a légzés.

A jógában alkalmazott légzés, például az uddzsáji technika (teljes jógalégzés megtartott hasfallal) nyugtattja a stresszválasz rendszerünket olyannyira, hogy nem érezni több haragot, bajt, félelmet, vagy más erős negatív érzelmet.
Fantasztikus eredmény ez a test és elme kapcsolatában
.

Rengeteg jóga pozicíó van, ami egyénileg segíthet, de vannak általános  jóga gyakorlatok, mint például a meditáció.

Meditáció (Vezetett meditáció)

  • Segít, hogy kapcsolat jöjjön létre az igazi lényeddel és a benned lévő teljességgel. A létezés terében.
  • Segít felszabadítani a megrögzött negatív gondolatoktól, problémáktól, félelmektől.

Íme 5 póz, ami kifejezetten segít a depresszió leküzdésében.

0812p65-forward-bend-l

Uttanasana – ejtsd Uttanászana

B.K.S. Lyengar, a modern jóga atyja, a Lyengar Jóga módszer megteremtője.

“Ha valaki, ezt a pózt tartja két percig, vagy tovább érezni fogja, ahogy az elméje eltávolítja a depressziót.”- B.K.S. Lyengar

seated-forward-bend-300x243

Janu Sirsasana, ejtsd: Dzsanu Sirsászana

Az előre hajolás az elmét nyugtatja. A comb és ágyék hajlítás serkenti a máj és vese működést.

yoga

Cobra – azaz felfele néző kutya

A mellkas kitágul és rugalmasan illeszkedik a tüdőhöz.

i_d96575ef6fa7d49a208712ff8f397829

Setu Bandha Sarvangasana – Jógahíd

Erősíti a lábakat, megnyitja a mellkast, serkenti a hasi szerveket, a tüdőt, és a pajzsmirigyet.

tumblr_mmyo0wiYuQ1spbqx3o5_500

Salamba Sirsasana – Támogatott kézenállás

Kezdetben biztonságosabb falnál gyakorolni. Salamba Sirsasana az úgynevezett “Ászanák Királya.” Inverzió, szószerint a világ fejjel lefelé. Az agyvérellátását segíti elő. A figyelem és a jelenlét elengedhetettlen ebben a pózban. Így egy nagyszerű módja annak, hogy szüneteltessük a gondolatainkat, és megújítsuk a  nézőpontunkat.

Hasznosnak találtátok a jóga gyakorlatokat a depresszióra?
Kérlek osszátok meg észrevételeiteket.

 

Leave a Reply


+ hét = 14