Archive for február, 2014

Ismerős lehet, hogy a nők többsége a konditermekben, inkább a futópadokat, elliptikus trénereket és számos kardió gépeket használnak a fogyás eléréséhez. Ami sokszor monoton lehet és nem sok motivációval töltenek fel. Hallottam női ismerőseimtől, hogy azért nem súlyzóznak, mert akkor hatalmas izmaik lesznek és nem akarnak úgy ki nézni, mint egy férfi.  ”Az nem szexi!” – ahogy mondani szokták.

Ahhoz hogy hatalmas izmai legyenek egy nőnek, nagyon sokat, nagyon keményen és szigorú diétával és egy kis szteroiddal kombinálva érhető el. Csak így lehetséges. Ezt azért nagyon nehéz elérni.  Ezért is választottam ezt a témát. Miért ne edzenének a nők is súlyzókkal?temp_80047_fitness1388

Elmondok neked 4 olyan vitathatatlan okot, ami miatt megéri!

Megmutatom miért érdemes a súlyzós edzésre fókuszálni és miért ezzel fogod elérni a legjobb eredményeket a tested átalakulásában! Nem beszélve arról, hogy egyéb jótékony hatásai is lehetnek!

 

Vágjunk is bele! Mi is az a négy megcáfolhatatlan ok?

1. Edzeni tartósan! Lehet kicsit rémisztően hangzik, de valójában szórakoztató!

De ne úgy értsd, hogy tartósan járni edzeni az egyenlő azzal az érzéssel, mikor muszáj dolgozni menni és nem számít hogyan végzed a munkád csak kész legyen. Hanem arra gondolj, hogy keményen dolgozol a testeden magadért, miközben élvezed is.

A kezdők többsége elmegy a konditerembe és két cél van a szeme előtt. A lehető legtöbb kalóriát elégetni, minél rövidebb idő alatt és elérni azt, hogy teljesen kimerüljön. Elvégre, ha nem edzel legalább 60 percig, és végül a földön fetrengsz haláltusában a hányás határán, akkor nem dolgoztál elég keményen. Ugye?
A közhiedelem szerint, muszáj végkimerülésig edzeni. Pedig ez egy hatalmas tévhit!

Először is, hogyan méred le a fáradtságot minden egyes szakaszban? – Éreztél már olyat, hogy erős hányingered van és aztán ki is jön belőled?-  Na ez az egyik jele. Aki ebben hitt azt most ki kell ábrándítsam, mert a fáradtság nem pontos útmutatója a sikernek. Az egy nagyon jó dolog, ha tartósan jársz edzőterembe, de nem hinném, hogy ez önmagában nagy motivációt adna neked. Vajon, mennyire tudsz izgatottá válni minden egyes alkalommal, amikor belépsz a konditerembe és tudod, hogy 60 perc monoton kimerítő edzés vár rád a futópadon?

Azonban ha arra törekedsz, hogy minél jobban hajtsd végre a gyakorlatokat , minden héten érzed, hogy egyre erősebb vagy – ekkor ragyogsz igazán. Még több motivációd van, mert egy csomó pozitív dologra figyelsz, és egyre jobban és pontosabban csinálod. A nagyobb teljesítmény egy jele annak, hogy helyesen csinálod a dolgokat.

Hogy mire is gondolok? Dobd fel az edzést súlyzós gyakorlatokkal. És igen ez is lehet szórakoztató! Amikor arra ösztönzöd magad, hogy minél jobb legyen az erőnléted, eléred azt, hogy kialakul benned a függőség érzése az iránt, hogy erősebb és erősebb légy.

Készíts új személyes feljegyzéseket és értékeld a hőstetteid! Mert ezek azok, amik motiválni fognak a nehéz időkben.
Miután eléred a kitűzött célokat, amikről azt hitted, hogy lehetetlen, akkor még többet akarsz majd.  Mert furdalni fog a kíváncsiság, hogy mire vagy még képes.

2. Soha ne mond azt, hogy „E.CS.V.” Erős és Csodálatos Vagyok!

És azután megcsinálsz plusz 20 tricepsz gyakorlatot egy 1,5 kilós súlyzóval. Valószínű hogy nehezebb súlyt is elbírnál de nem mered, mert a konditeremeben azt láttad, hogy azok a nők, akik súlyokkal is edzenek csak kis súlyokkal végzik a gyakorlatokat. Tisztelet a kivetélnek. Ez közel sem jelenti azt, hogy a nők nem edzhetnek nehezebb súlyokkal. Ettől még nem leszel nagyon izmos.wm-0809-tricep-pushup
Te lehetnél az a nő a konditeremben, aki először csinálta meg a szabályos és hibátlan fekvőtámaszt. Aki először kiemeli magát úgy, hogy az álla a rúd felett van. Guggolás, saját testsúllyal, majd saját testtömegének 1,5 szeresét emeli fel. Na igen! Ez már teljesítmény!

Haladó intenzív edzéssel már az alap gyakorlatokkal is igazi eredményeket érhetsz el, mint ahogyan képessé válsz majd uralni a saját tested. Miközben áll fölé emeled magad, fekvőtámaszt csinálsz, vagy bármilyen más testsúly gyakorlatot végzel.

Ne keseredj el, ha jelenleg nem megy a fekvőtámasz, vagy nem bírod az intenzív edzéseket!
A fenébe is, mi is kezdők voltunk valamikor. A jó hírem az, hogy igenis képes vagy arra, ami most jelenleg nem megy!

Garantálom meg fogod tapasztalni, milyen érzés az, amikor teljesítettél magadnak, amikor egy hatalmas elégedettség érzése fut át testeden, mert a teremben vagy és csinálod! Olyan fizikai hőstetteket élsz meg, amiket eddig soha nem éreztél. A másik, hogy hihetetlenül felfrissít, ahogy egyre erősebbé válsz. Akkor tudatosul benned, mire vagy képes, és arra fogsz fókuszálni, hogy hogyan nézel ki.
Biztosan fantasztikusan nézel ki. De, ha tisztában vagy azzal, hogy mire vagy képes, az egy megfizethetetlen dolog.

Legközelebb, ha mész a konditerembe figyelj nagyon oda a gyakorlatokra és ismétlésekre. Élvezd ahogyan érzed, hogy az izmaid feszülnek és szétdurrannak. Légy büszke arra, amit meg tudsz csinálni!

3. Figyelem, lehetséges mellékhatások: a tested hirtelen több zsírt kezd el égetni, szexi izmok jelennek meg, és beleszeretsz abba, ahogyan kinézel.

Ezek félelmetes mellékhatások. Egyre erősebben tudsz majd összpontosítani arra, hogy javíts a teljesítményeden. Folyamatosan arra törekszel majd, minél jobb eredményeket érj el – dobj nagyobb súlyt a rúdra – és csinálj több ismétlést – hajtsd végre a nagyobb kihívást jelentő testtömeg gyakorlatokat – és a tested azzal válaszol majd, hogy zsírt éget.

Faragj izmokat, javítsd az inzulin érzékenységed, és számos mellékhatása van még, ami kihat az egészségedre és testalkatodra.
Sokszor, amikor a kezdők nem fókuszálnak semmire, de mégis egyre erősebbé válnak elérik, hogy a szervezetük eredményesen átalakuljon. Kevesebb zsír és több szexi izom.

4. Intenzív edzéssel építs még több izmot és legyen irigylésre méltó tested!

Nemcsak, hogy ki van dolgozva az a vonzó test, de erősebb is. Jobb teljesítményt érhetsz el, mintha csak kardióznál.

Például, növekszik az önbizalmad. Néhány hét eltelte után egyre erősebbé válsz, még több súllyal dolgozol majd, már testtömeg gyakorlatokat is végezel. És most jön a csattanó…
A növekvő önbizalom gyorsan felszínre tör. És nem csak az edzőteremben, hanem a mindennapi életedben is magabiztossá fogsz válni.
visszer_mozgas_500
Az intenzív edzés erősebbé tesz, építi a tested, és lelked egyaránt. Az edzés stressz oldó hatású. Rossz nap a munkahelyen?

Hamar elfelejted, miután egy nehéz súlyt emelgetsz. A súlyemelés egy terápia. Csak tisztában kell lenned, hogyan kell használni.
És félelmetes, milyen pozitív módon oldja a stresszt.

Állíts pozitív példát a fiatalabb generációnak! Fiatal lányok vannak kitéve, annak az üzenetnek, hogy sajnos az életed, addig szuper, míg vékony vagy, amíg nem eszel sokat, és ha edzeni akarsz, addig kell futnod, míg a lábaidon állsz.
Mutassuk meg ezeknek a lányoknak, hogy a súlyzón van a nyomaték nem a mérlegen! Legyen előttük vezető példa, így azt választják, hogy erősebbek legyenek és ahelyett, hogy a társadalom eszméinek megfeleljenek, inkább törekedjenek az egészséges életmódra.

Ez a mi felelősségünk.

Oké na, de most térjünk vissza oda, hogy mit tehetünk most.

Pusztán csak arra összpontosítsunk, hogy javítsunk a teljesítményünkön. Legyen egy cél, és amikor csak lehet emeljünk a súlyokon és edzünk tovább.
Törekedjünk rá, hogy minden egyes alkalommal kicsit jobban menjen az edzés és összpontosítsunk arra, amit csinálunk!

És rádöbbentek majd, hogy egy gyönyörű, dögös, magabiztos nőkké váltatok.

Esztelen súlyemelgetéssel nem éred el a célod. Tedd rendbe a gondolataid légy pozitív, tudatos, hiszen azzá válsz, ami a fejedben van!