Archive for december, 2013

fogyás gyorsan

“Ezt le kell adnom…
De a következő hétre!”

Lehet fél kilót fogyni naponta zsírból? Nem ez nem elírás! Fél kilót! Nem hetente, hanem naponta és zsírból! Sejtem mit gondolhatsz, főleg, ha már rendszeres f-mítosz olvasó vagy.

Természetesen, ha fogyásról beszélünk, és nem csak zsírból, akkor mindannyian egyet értünk abban, hogy fél kilót fogyni naponta könnyű. Én is fogytam már 3 kilót egy éjszaka alatt, de egy birkózó barátom ennek a kétszeresét is megcsinálta, hogy beleférjen a megfelelő súlycsoportba. De ezt nyilván nem zsírból leadott kilók, hanem túlnyomórészt vízveszteség. Ahogy írtam ezt egy éjszaka alatt sikerült leadni és ez pontosan ennyi időbe is kerül ezt visszahízni.

Szóval zsírt égetni és lefogyni nem ugyanaz. De ez a poszt mégis arról szól, hogyan lehet 0,5 kiló zsírt elégetni naponta.

Most akkor lehet-e fél kiló zsírt leadni naponta vagy nem?

A válaszom a kérdésre: IGEN lehet! De (és itt most egy óriási DE-t képzelj el)!

  • Erre nem képes mindenki (függ attól mennyire vagy elhízva)
  • Nem lehet hosszútávon (mivel az idővel a zsírégetés mértéke csökken)
  • Nem könnyű (kőkemény munka és önfegyelem kell hozzá)
  •  Nők számára még nehezebb (nem igazságos, de így van)
  • És őszintén, ezt nem szokott csak úgy magától megtörténni (pont a fenti okok miatt)

Had magyarázzam meg!

A gyors zsírégetésre jellemzően csak az elhízott és túlsúlyos egyének képesek

Azok, akik már eleve vékonyak, vagy átlagos testzsírral rendelkeznek, nem képesek ilyen mértékű zsírégetésre, mert alacsony az alap anyagcsere sebességük így képtelenség naponta annyi kalóriát elégetni. A testüknek nincs akkora kalória igénye, hacsak nem kardióznak naponta több órát. Ha pedig erőltetik, akkor a zsír mellett jelentős mennyiségű izmot is fognak veszíteni. A jelentősen túlsúlyos emberek, azonban fenntarthatnak nagyobb kalória deficitet is anélkül, hogy izomvesztéstől kellene tartaniuk.

Ahhoz, hogy napi 0,5 kiló zsírt leadj 3 500 kcal-t kell elégetni. 3 500 kcal deficit óriási! A legtöbben erre még akkor sem képesek, ha naponta többször és több órát edzenek. Csak igazán nagy test, nagy izomzattal képes ekkora kalória deficitet létrehozni.

Hangzatos reklámszöveg: 15 kiló 1 hónap alatt

A reklámokban szeretnek nagy számokkal dobálózni. Egy hónap alatt lehet fogyni 10, 15 akár 20 kilót is. Ma már mindentől lehet fogyni, ami pénzbe kerül. Gombától, gyümölcstől, spéci víztől, stb. Minél többet lehet fogyni egy hónap alatt, annál több a vevő!

Ahogy említettem a napi fél kiló fogyás nem nehéz, de nem kívánatos, ha az vízveszteséget és izomvesztést is magában foglal. Azok a programok, amelyek ilyen csodálatos eredményeket ígérnek általában, valamilyen csodapirulák (gyógynövényből, melyet bennszülöttek már 1000 éve használnak), vagy valamilyen csúcs szuper sztár diéta. A lényeg mozogni nem kell, mert az nem eladható!

Az ilyen zsírégető pirulák megvásárlása kidobott pénz!

Kik vannak a legnagyobb veszélyben?

Akármerre jársz a fentihez hasonló reklámokba botlasz. Így azt az illúziót keltve az átlag emberben, hogy ez a természetes. Az ilyen extrém zsírégetés csak extrém súllyal és extrém erőfeszítéssel lehetséges. Azok vannak a legnagyobb veszélyben, akik csak 10-20 kiló feleslegtől szeretnének megszabadulni. És pont ez a többség. Nekik egy ilyen fogyási kísérlet többet árt, mint amennyit használ.

15 kiló zsírt leadni ilyen rövid idő alatt lehetséges, habár nem könnyű. Néhány nagyon túlsúlyos ember nem is képes annyi edzést végezni, hogy elérje ezt a szükséges kalória hiányt.

De nem szeretem az extrém megközelítést vagy a gyors eredményeket ígérő diétákat, pirulákat, mert nem egy életstílust tanítanak meg.  Gyorsan oldjuk meg a problémát mentalitással nem lehet tartós eredményeket elérni.

Mit javaslok, ha gyorsan kell zsírt leadni?

Általánosan a heti 0,5-1 kg fogyás zsírból az ideális.  Én ezt nevezem gyors zsírégetésnek. De ehhez fel kell készülnöd, a kőkemény edzésekre, a szerzeteseket meghazudtoló önfegyelemre.

Minél több felesleges zsír van rajtad, annál gyorsabban tudsz zsírt égetni. Minél vékonyabb vagy, annál lassabban kell zsírt égetned, hogy elkerüld az izomvesztést. A gyors zsírégetés nem való mindenkinek. Ha már egyszer is saját bőrödön tapasztaltad a jojó effektust, akkor lassítanod kell és jobban koncentrálni a megfelelő életmód és szokások kialakítására.

Óvakodj a gyors eredményeket ígérő, nulla erőfeszítést igénylő módszerektől! Tartós megoldást csak az életmód váltással érhetsz el!